Gootvulling

Gootvulling

Bij de montage van railconstructies in een goot, komt vanuit de markt steeds vaker de vraag en de behoefte om de vrije ruimte tussen de kraanbaan en het beton op te vullen.

Doel:

  • Goot vrijhouden van vuil en water
  • Struikelgevaar voorkomen
  • Betere overrijdbaarheid, veilig oversteken van personen en voertuigen

Traditioneel worden de ruimtes in de goot opgevuld met gootvulling op basis van:

  • Koud gietasfalt of bitumen
  • Schrale beton
  • Gebonden rubber granulaat

Bij het vullen van de goot is het van belang dat de eigenschappen van de railconstructie in stand blijven en dat de kraanwielen geen hinder ondervinden. Bemo Rail heeft hiervoor een systeem ontwikkeld op basis van een rubber vloeimortel, wat efficiënter toegepast kan worden onder de meest uiteenlopende omstandigheden.

Rubber vloeimortel

Bemo Rail heeft materiaal ontwikkeld op basis van een rubber vloeimortel. Deze rubber vloeimortel is elastisch, krimpvrij en samendrukbaar. Het bestaat uit rubbergranulaten en een tweecomponenten gietmassa. De bovenste 25 mm. van de rubbervloeistof kan aangebracht worden in een andere verhouding, waardoor er een dichtere, waterdichte structuur ontstaat die tevens zeer goed hecht aan staal en beton. Het materiaal is goed overrijdbaar, veilig en zorgt voor een goede demping door de toevoeging van rubber. Voordeel van het materiaal is, dat het voor een reach stacker bij container terminals minder belastend is om over de kraanbaan heen te rijden.

Gallerij

Vraag offerte aan

Wilt u een offerte aanvragen? Wilt u vrijblijvend sparren of gewoon iets meer weten over onze producten of diensten?

Bel ons kantoor op:
+31 (0) 226 – 42 53 00

U kunt natuurlijk ook ons contactformulier invullen en dan nemen wij contact met u op.