Elastisch onderlegmateriaal

Elastisch onderlegmateriaal

Elastisch onderlegmateriaal wordt gemonteerd tussen de railvoet en de stalen onderlegplaat. We bieden elastisch materiaal aan van EVA en van staalversterkt rubber, in verschillende diktes.

Functies

De voornaamste functies van elastisch onderlegmateriaal zijn:

  • Betere spreiding van de belasting, over een groter oppervlak.
  • Verduurzaamt de railconstructie.
  • Heft de puntbelasting en de vermoeidheid die hieruit voortvloeit op.
  • Het absorbeert contactongelijkheden tussen de rail en de draagconstructie.
  • Het reduceert geluid en trillingen.
  • Het minimaliseert slijtage van de rail en de onderlegplaat.

Specificaties EVA

EVA 14003 7002 UNIT TEST METHOD
MFI (@190gr C 2,16 kg) 3 2 g/10min
Density (@20 gr C) 0,934 0,925 g/cm3 DIN EN iso 183-1
VA content 14 7 %w/w FTIR
Vicat-softening-temperature 65 72 gr C ISO 306 Method A
Hardness Shore A 91 95 ISO 868
Hardness Shore D 35 42 ISO 868
Strength (@50% elongation) 4,3 6 Mpa ISO 527
Tensile strength 19 17 Mpa ISO 527
Elongation (@break) >750 >700 % ISO 527
Processing recommendation 100-150 100-150 gr C

Specificaties staalversterkt rubber

Staalversterkt rubber MK6 *MK10
Pad widht Rail foot width plus 0, less 5 to 6mm plus 0, less 5 to 6mm
Pad thickness 7mm nominal(- 0mm / + 0.5mm) 7mm nominal(- 0mm / + 0.5mm)
Pad length 12m (mininum) 12m (mininum)
Shore hardness 75°A ± -5° 75°A ± -5°
Tensile strenght 690 MPa 690 MPa
Max. Tensile strenght 17,5 N/mm2 – 15,0 N/mm2 after ageing 17,5 N/mm2 – 15,0 N/mm2 after ageing
Elogation 305% as supplied - 240% after ageing 305% as supplied - 240% after ageing
Working temperature -25 C° to + 110 C° -25 C° to + 110 C°
Vibration reduction 45%-50% 45%-50%
Rebound resilience 12% 12%
Permanent set <5% (<20% after ageing) <5% (<20% after ageing)

*De MK10 pad is een evolutie van de reeds bewezen en zeer succesvolle MK6 pad. De MK10 staal versterkte pads van Bemo Rail zijn speciaal ontworpen voor een 'zachte' montage van kraanrails, de ondersteuning van de MK10 verbetert de prestaties van zware kraanbanen aanzienlijk. De vernieuwde randafdichting en het opnieuw georiënteerde groefpatroon op het bovenoppervlak en de beschermende afdichtingen, elimineert vrijwel het binnendringen van verontreinigingen en water, wat voortijdig falen van de pad, rail en ondersteuningsstructuur voorkomt.

Zie verschil structuur MK6 & MK10 in bovenstaande afbeelding.

EVA

  • Lengte: 12 meter op een rol.
  • Breedte: Elke gewenste breedte.
  • Standaard dikte: 6 mm. afwijkende diktes zijn mogelijk.
  • Bij plaatsing van losse platen is het mogelijk aan beide kanten nokken te plaatsen. Dit kan in elke gewenste afmeting.

EVA

Staalversterkt rubber

  • MK6: 7mm staal versterkt rubber.
  • MK10: 10mm staal versterkt rubber.

MK6

MK10

Dankzij een betere drukverdeling biedt het gebruik van een elastische onderlegmat een economisch voordeel voor de levensduur van de railconstructie. Bovendien kan men rekenen op een vermindering van de belasting van de draagconstructie van minstens 25% (DIN 4132 en CTICM-aanbevelingen).

Vanwege de uitstekende kwaliteit en goede ervaringen gebruikt Bemo Rail onderstaande typen:

  • 14003: Voor standaard toepassingen.
  • 07002: Voor zware railconstructies (voor grotere treksterkte: zie specificatietabel hieronder).

BemoFlex Trench Belt

De BemoFlex Trench Belt is een efficiënt en milieuvriendelijk systeem, speciaal ontworpen om de levensduur van de kabel te verlengen.

Referentieprojecten

Vraag offerte aan

Wilt u een offerte aanvragen? Wilt u vrijblijvend sparren of gewoon iets meer weten over onze producten of diensten?

Bel ons kantoor op:
+31 (0) 226 – 42 53 00

U kunt natuurlijk ook ons contactformulier invullen en dan nemen wij contact met u op.