Derde hybride locomotief Tata 337 succesvol afgeleverd

Derde hybride locomotief voor Tata Steel succesvol afgeleverd

Kort geleden is door ons de hybride loc 337 voor TaTa Steel getransporteerd naar IJmuiden, de derde alweer in een reeks van in totaal tien.

Deze loc heeft een Full Hybrid aandrijving die is voorzien van een fors LFP Accupakket, en dat in combinatie met een kleine generator!

Net zoals de eerdere locs, de 335 en 336, worden er prachtige resultaten behaald op het gebied van geluids-, brandstof- en uitlaatgasreductie.

Het geluid is met nog eens 35% gereduceerd, het brandstof verbruik met ook nog eens 25% en de NOx en roet met liefst 95%.

Mede door het volledig op batterij kunnen rijden, kan er ook binnen de hallen en via de bebouwde kom worden gerangeerd.

Te samen met de eerste serie van vier omgebouwde locs, nu nog weer een grote stap gezet.

Transport van Warmenhuizen naar IJmuiden

Met op de achtergrond de 338 loc al in aanbouw, filmden wij ’s ochtends het begin van het transport in Warmenhuizen. Bemo collega Chris heeft daarnaast voor ons ’s avonds en later op locatie mooie beelden gemaakt.

Als gezegd: de oplevering van deze loc brengt het totaal van het aantal overgedragen locs daarmee dus alweer op drie, nadat wij eerder al loc 335 en loc 336 overdroegen.

Naar volle tevredenheid en daar zijn we best een beetje trots op. TaTa is goed te spreken over onze service, zoals wel blijkt uit een reactie van één van de projectleiders:

“En wederom een locomotief overgedragen. Mijn grote complimenten voor deze levering. Deze loc is vrij van eigen gebreken. Dat mag best een prestatie genoemd worden. Een grote prestatie.”

Over het in gebruik nemen van de eerste hybride loc, de 335, hebben wij eerder deze blogpost geschreven, uiteraard ook met een interessante video.

Op naar de oplevering van de 338!

Hieronder onze video voor een impressie van het transport >>

Deel dit artikel